Huvudmeny

Hur väljer jag kurs?

Alla kurser är baserade på lågkolhydratkost, de få kolhydrater du äter under kurserna kommer främst från grönsaker som du äter rikligt av. Detta kombinerar du med periodisk fasta, vilket innebär att du äter mellan 500 – 2500 kcal/dag för att ha en hög förbränning. Läs mer om fasta längre ner på denna sida. Du ska äta så naturligt som möjligt och minimera socker, halvfabrikat och onödiga tillsatser. Vilken kurs passar då bäst för just dig? Det beror helt på vad ditt mål är, nedan guidar jag dig vidare!

 

För dig som vill ha en långsiktig förändring gällande din hälsa och dina kostvanor rekommenderar jag att börja med en av våra längre kurser, 4- 6 veckor.


För dig som vill gå en kortare kurs för att komma igång och få snabba resultat rekommenderar jag en 2 veckorskurs: 


För dig som vill få inspiration till att äta vegetariskt, så rena livsmedel som möjligt eller/och för dig som vill ha en cleansing rekommenderar jag mina vegetariska kurser. 


För dig som vill ha matlagningstips, lättlagade vardagsrecept, hälsosamma helgrätter och desserter, inköpslistor och matlagningsfilmer under 1, 3, 6 eller 12 månader.


Vilka typer av fasta förkommer i programmen?

Periodisk fasta – det förekommer två typer av fasta i mina program.

  1.  5:2 – Du äter under 500 kalorier som kvinna och 600 kalorier som man.
  2. 16:8 – Du hoppar över frukost och äter ditt första mål vid lunch, på så sätt får du en fasta på 16 timmar i rad, förslagsvis från klockan 20:00 på kvällen till 12:00 dagen efter.

Vattenfasta – Förekommer i Steg 1 & Xtreme. Under 4 dagar dricker du vatten, mineralvatten, kaffe och te utan mjölk, en kopp misosoppa eller buljong. Passar framförallt dig som upplever att det är svårt att gå ner i vikt (och inte får de resultat du önskar). Under en vattenfasta återställs kroppens hormonella balans och fettförbränningen sätter fart. Vattenfastan är valfri och det finns en alternativ meny.

 

Fastan i mina program är valfri och kan uteslutas om du inte vill eller kan fasta av olika skäl.


Exempel på hur dagar kan se ut i mina kurser:

Dag 1:

Frukost: 2 kokta ägg med 1 msk majonnäs (293 kcal)

Lunch: Arabiska ägg (191 kcal)

Middag: Quinoasallad med halloumi och granatäpple (315 kcal)

Dag 2:

Frukost: Äggröra med skinka, kiwi och kaffe (325 kcal)

Lunch: Paprikasoppa (121 kcal)

Middag: Laxfilé med kräftröra (647 kcal)

 


 

Hoppas att du har hittat en kurs som passar dig och dina behov!

/Kostrådgivare Ulrika Davidsson

UlrikaKickOmslag_0231_skuren

 

 

Läsarkommentarer

Top
KIckstart meny